La preinscripció de l’ESO pel curs 2025-2026 es farà només de forma telemàtica i, per tant, no hi ha la possibilitat de presentar el full de preinscripció ni la documentació en paper.

CALENDARI

    • Publicació de l’oferta inicial: 11 de març de 2025
    • Presentació de sol·licituds: del 14 (a partir de les 9.00 hores) al 26 de març de 2025, ambdós inclosos. La documentació es podrà presentar fins al 28 de març de 2025
    • Publicació de la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb puntuació provisional: 24 de abril de 2025
    • Termini de reclamació de la puntuació provisional: del 24 al 29 d’abril  de 2025 (utilitzant l’eina electrònica per adjuntar reclamacions)
    • Publicació de la llista de sol·licituds de preinscripció un cop resoltes les reclamacions: 5 de maig de 2025
    • Sorteig del número de desempat: 8 de maig de 2025, a les 11 hores (serveis centrals del Departament d’Educació)
    • Publicació de la llista ordenada: 9 de maig de 2025
    • Període d’ampliació de peticions per a les sol·licituds de preinscripció d’alumnat amb necessitats educatives específiques derivades de situació socioeconòmiques desafavorides sense assignació (assignació d’ofici): 21 i 22 de maig de 2025, ambdós inclosos.
    • Període d’ampliació de peticions per a les sol·licituds de preinscripció sense assignació (assignació d’ofici): del 4 al 6 de juny de 2025, ambdós inclosos
    • Publicació de l’oferta final: 16 de juny de 2025
    • Publicació de les llistes d’admesos i , si escau, de la llista d’espera: 16 de juny de 2025
    • Període de matrícula per als alumnes preinscrits amb plaça assignada: del 25 de juny al 3 de juliol de 2025, ambdós inclosos.
bg-cab-4esoenusa_1-1

PERÍODE DE PREINSCRIPCIÓ

Del 14 al 26 de març de 2025

PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

La sol·licitud es podrà presentar de dues maneres:

  • Sol·licitud electrònica (si es disposa d’idCAT Mòbil, DNI electrònic, o altres certificats digitals)
  • Sol·licitud en suport informàtic (si no es pot obtenir l’anterior esmentat)
SOL·LICITUD ELECTRÒNICA
REQUEREIX:

  • Identificació idCAT Mòbil, DNI electrònic, o altres certificats digitals (del tutor/a legal si l’alumne/a és menor d’edat), més el numero d’identificació de l’alumne/a IDALU o RALC (alumne/a escolaritzat/da a Catalunya des del curs 2015-2016).

DOCUMENTACIÓ

  • No cal adjuntar cap documentació identificativa.
  • Documentació  dels criteris al·legats:
    • Es realitza l’intercanvi de dades amb les administracions pertinents pel que fa a: padró, discapacitat (s’ha d’haver marcat el chek de declaració d’haver informat la resta dels membres de la unitat familiar que es farà la consulta informativa explicat abans, si no s’ha marcat no es fa la consulta), el fet de formar part d’una família nombrosa i/o monoparental i ser beneficiari/ària de la prestació econòmica de la renda de garantida de ciutadania (només en el cas de que no s’hagi pogut validar alguna d’aquestes dades, s’haurà d’adjuntar la documentació acreditativa corresponent)
    • S’ha d’adjuntar documentació acreditativa en el cas d’al·legar: que el domicili de proximitat que s’al·lega és el lloc de treball del tutor/a (contracte laboral o certificat d’empresa indicant expressament l’adreça del lloc de treball) o que l’alumne hagi nascut en un part múltiple (llibre de família) o situació d’acolliment familiar (certificat de resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials) o condició de víctima de violència de gènere o terrorisme (sentència judicial o informe de serveis socials o certificat que acredita la condició de víctima de terrorisme).

 

SOL·LICITUD EN SUPORT INFORMÀTIC
Pares/Mares/Tutors/es legals o alumnes majors d’edat que no disposin d’un sistema d’identificació electrònica.

REQUEREIX:

  • El numero d’identificació de l’alumne IDALU o RALC (alumne/a escolaritzat/da a Catalunya des del curs 2015-2016).

DOCUMENTACIÓ

 DOCUMENTACIÓ IDENTIFICATIVA

Alumne/a menor d’edat:

  • DNI/NIE/ Targeta de residència/ Passaport / Document d’identitat d’un país membre de la Unió Europea de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor/a legal, o guardador/a de fet i que consta com a tutor/a 1 a la sol·licitud) a efectes de validació de la identitat.
  • Document d’identitat de l’alumne o alumna, si no s’han pogut validar o s’han identificat amb el passaport o el document d’identitat d’un país de la Unió Europea o altres documents d’identitat.
  • Certificat electrònic de la inscripció de naixement o llibre de família (pàgina on surten els pares (pàgina 2) i pàgina on surt l’alumne/a (pàgina 4 endavant)) o altres documents relatius a la filiació.
  • Documentació  dels criteris al·legats:
    • Es realitza l’intercanvi de dades amb les administracions pertinents pel que fa: padró, discapacitat (s’ha d’haver marcat el chek de declaració d’haver informat la resta dels membres de la unitat familiar que es farà la consulta informativa explicat abans, si no s’ha marcat no es fa la consulta), el fet de formar part d’una família nombrosa i/o monoparental i ser beneficiari/ària de la prestació econòmica de la renda de garantida de ciutadania (només en el cas de que no s’hagi pogut validar alguna d’aquestes dades, s’haurà d’enviar la documentació acreditativa corresponent).
    • S’ha d’adjuntar documentació acreditativa en el cas d’al·legar: que el domicili de proximitat que s’al·lega és el lloc de treball del tutor/a (contracte laboral o certificat d’empresa indicant expressament l’adreça del lloc de treball) o que l’alumne hagi nascut en un part múltiple (llibre de família) o situació d’acolliment familiar (certificat de resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials) o condició de víctima de violència de gènere o terrorisme (sentència judicial o informe de serveis socials o certificat que acredita la condició de víctima de terrorisme).

Amb independència del tipus de sol·licitud, el formulari de preinscripció s’ha d’omplir amb les dades personals i s’han d’introduir les opcions per ordre de preferència indicant:

Centre:  08044326 Roca

 

Aspectes a tenir en compte:

En tots els casos i pel que fa a la documentació, el resguard distingirà els apartats següents:

  • Documentació acreditativa de la identitat/filiació de l’alumne/a.
  • Criteris al·legats que s’han comprovat i no cal presentar documentació acreditativa.
  • Criteris al·legats pendents de comprovació.
  • Criteris al·legats dels que s’ha annexat documentació acreditativa i està pendent de revisió per part del centre.
  • Criteris al·legats que no s’han comprovat i dels quals no s’ha annexat documentació acreditativa.

Les persones interessades rebran un segon correu electrònic, en un marge de 24h, en el qual s’enviarà adjunt el resguard definitiu amb la resta d’indicacions que correspongui. Aquest resguard tindrà dos blocs:

  • Documentació verificada.
  • Documentació que s’ha de presentar.

 

CRITERIS PRIORITARIS I COMPLEMENTARIS DE PRIORITAT EN LA PREINSCRIPCIÓ A ESO

(Amb independència del tipus de sol·licitud, en els casos que no es puguin validar els criteris al·legats, caldrà adjuntar la documentació acreditativa a la sol·licitud de preinscripció abans de la finalització del període de preinscripció)

S’ha de respectar el calendari establert. Lliurar la sol·licitud o la documentació fora de termini farà perdre tots els drets.

Cal comprovar el resguard de presentació de la sol·licitud de preinscripció per si cal acreditar algun criteri o informació i adjuntar-ho a la sol·licitud durant el període establert.