Centre d'Estudis Roca

Pertany a un dels grups escolars més grans de la ciutat de Barcelona, amb més de 1600 alumnes cada any a les etapes d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior.

Som una escola privada concertada, amb un projecte pedagògic en constant evolució, innovadores tècniques d’aprenentatge i adaptada a les noves tecnologies.

El grup escolar Roca està format per una Escola Bressol, dues escoles de Primària: Joan Roca Meridiana i Joan Roca Guipúscoa  i el Centre d’Estudis Roca amb estudis d’Educació Secundària Obligatòria (ESO), Batxillerats i Cicles Formatius de Grau Mitjà i de Grau Superior.

La nostra història

Més de 50 anys al servei de l'educació a Barcelona

Les escoles Joan Roca inicien la seva activitat educativa l’any 1959.

El seu fundador va ser el Sr. Joan Roca i Moreno.

Es consolida les diferents etapes educatives entre l'any 1984 i el 1997

Assolint unes xifres de 62 grups, 1400 alumnes i 79 professors

En l'actualitat els 3 Centres han actualitzat les seves instal·lacions

Per a les etapes de Bressol, Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional

Caràcter propi del Centre d'Estudis Roca

Democracia, Valors i Drets Humans

El Centre d’Estudis Roca es proposa complir una funció social i educativa dins de la línia dels que creiem en la democràcia i els valors humans des de la perspectiva cristiana i de respecte a la Declaració Universal dels Drets Humans.

Formació Humanística

El nostre concepte d’educació es fonamenta en una formació humanística basada en els valors proposats en l’Humanisme Cristià i en la Declaració dels Drets Humans. Una formació que potenciï hàbits i valors per conèixer-se, acceptar-se a sí mateix, interpretar l’entorn, relacionar-se amb els altres i poder crèixer i desenvolupar-secom a persona lliure i responsable en la societat.

Completa formació acadèmica

Pretenem que els nostres alumnes desenvolupin al màxim les seves capacitats. Mitjançant el procés d’aprenentatge ens proposem desenvolupar en els nostres alumnes l’interès pel coneixement i el gust per la ciència.

Creiem necessari un tracte personalitzat que s’adeqüi al ritme evolutiu i a les capacitats intel·lectuals de cada alumne/a. Desenvolupem l’autonomia personal com eix de la llibertat de l’alumne, l’esperit crític i la capacitat de discussió i de decisió. Fonamentament, valorem que els nostres alumnes coneguin diferents tècniques d’aprenentatge i sàpiguen quan i com utilitzar-les.

Instal·lacions

Centre d'Estudis Roca

Aules equipades amb l'última tecnologia

Centre d'Estudis Roca Automoció

Taller propi, cabina de pintura i molt més!

Ens trobaràs a Barcelona

Al barri de La Sagrera, a prop del Metro, el Bus i el Tren

Centre d’Estudis Roca | ESO, Batxillerat i Cicles Formatius

Horari: 9-12h i de 16-18h dilluns a dijous
Direcció: Av. Meridiana, 263 08027 | Telèfon: 932 430 770

Metro
Línia 1 (vermella), estació Sagrera
Línia 2 (lila), estació Clot
Línia 5 (blava), Estació Sagrera
Línia 9 (taronja), estació Sagrera
Linia 10 (blau clar), estació Sagrera

Renfe
Sagrera, R3, R4, R11
Clot, R1, R2
Sant Andreu, R3, R4, R7

Autobusos
71 (Canyelles –Pg.Marítim)
20 (Pl Congrés-Estació Marítima)
62 (Pl.Catalunya-Ciutat Meridiana)
H8 (Camp Nou-La Maquinista)
96 (Montcada-Metro Sagrera)
126 Bus del Barri

Línies interurbanes
E1 E2 E3 E4

Centre d’Estudis Roca Automoció | Cicles Formatius d’Automoció

Horari: 9-14h i 16-19h dilluns a divendres
Direcció: C/ de la Indústria 233, 08041 Barcelona | Telèfon: 935 354 129

Metro
Línia 2 (lila), estació Clot
Línia 4 (groc), Guinardó | Hosp. Sant Pau
Línia 5 (blava), Sant Pau | Dos de Maig

Autobusos
Línia 19, 20, 45, 47, 50, 51, 117,
H8, N1, N4, “Indústria – Independència”
Línea 192, “Sant Quintí-Hosp. St Pau”
Línea 92, “Independència-Freser”

Erasmus +

L'experiència de mobilitat dels estudiants suposa no només un impacte professional sinó també vital per als alumnes

Centre d’Estudis Roca posseeix la clara vocació d’intentar que el major nombre d’alumnes possible pugui realitzar pràctiques en empreses de la Unió Europea. Creiem que l’experiència de mobilitat dels estudiants suposa no només un impacte professional sinó també vital per als alumnes.

El nostre objectiu fonamental se centra a aconseguir que els alumnes de Formació Professional dels cicles formatius de grau superior que impartim puguin realitzar estades formatives per fer les seves pràctiques en empreses europees. Al nostre centre oferim cicles formatius de grau superior corresponents a les Famílies d’Informàtica i comunicacions, Administració i Gestió, Sanitat, Serveis socioculturals i a la comunitat, a més de Transport i manteniment de vehicles.

Centre d’Estudis Roca no només està disposat, com a centre, a enviar als nostres alumnes a un altre país de la Unió Europea, sinó que també estem oberts a rebre estudiants de formació professional d’altres països europeus i facilitar-los les pràctiques laborals en empreses de la nostra zona geogràfica immediata.

També estem interessats a facilitar al nostre professorat de Formació Professional que imparteix classe en els citats cicles formatius possibles visites de seguiment als alumnes, així com estades i intercanvis amb altres professors europeus que estiguin interessats a conèixer el nostre sistema educatiu de formació professional i explicar-nos el seu “in situ”. L’àrea d’influència geogràfica que ens proposem abastar és la de qualsevol país de la Unió Europea. Hem de destacar que disposem d’experiència prèvia en temes de mobilitat, a causa que en el període 2008-2012 col·laborem activament en un intercanvi d’alumnes entre el nostre centre i una escola alemanya situada a la ciutat d’Hamburg (H7 City Nord), http://www.h7citynord.de, concretament mitjançant l’enviament de varis dels nostres alumnes dels cicles formatius d’Informàtica, Educació Infantil i Integració Social i rebent alumnes de la citada escola alemanya, amb l’objectiu de realitzar la Formació en Centres de Treball (FCT). Considerem aquesta experiència com molt positiva i el nostre ànim és el de voler ampliar més espais amb la finalitat de buscar el millor escenari per a totes les especialitats de cicles formatius de grau superior que es cursen al centre.

L’estratègia que seguim de cara a triar als nostres socis consisteix en el seguiment de contactes previs ja realitzats, com per exemple l’escola alemanya citada amb anterioritat. Altres centres ja ens han contactat en la seva cerca d’un centre d’acolliment. D’altra banda, tenim com a objectiu realitzar visites preparatòries a diferents països; i finalment, comptar amb els contactes personals directes d’alguns dels nostres estudiants i professors del nostre personal. Tractem de fer acords prioritàriament amb altres escoles, ja que és més fàcil per a nosaltres explicar i fer entendre com necessitem que funcioni el període d’aprenentatge pràctic dels nostres alumnes. No obstant això, no descartem la possibilitat que alguns dels nostres socis puguin arribar a ser empreses que considerem adequades per a l’aprenentatge dels nostres estudiants. Triem als nostres socis dels països que puguin ser interessants per als nostres estudiants per la seva innovació tecnològica o la seva rellevància en un sector particular que pugui semblar-nos atractiu. En qualsevol cas, considerem que qualsevol país pot ser un soci potencial, perquè cada país té alguna cosa que oferir.

Els objectius que Centre d’Estudis Roca persegueix aconseguir mitjançant la participació en el Projecte Erasmus+ són:

  • Afavorir l’enriquiment personal i professional dels alumnes i del professorat, donant possibilitat de conèixer altres realitats professionals i culturals i potenciant les competències personals.
  • Donar a conèixer el nostre centre a nivell europeu.
  • Afavorir l’intercanvi cultural com a mitjà d’unió entre els diferents països europeus.
  • Ajudar a desenvolupar les competències professionals i personals d’alumnes i professors, millorant, entre unes altres, les capacitats lingüístiques dels mateixos.
  • Ampliar el nostre target acollint alumnes d’altres nacionalitats, afavorint per tant la interrelació personal, cultural, social entre alumnes/professors interns i externs.
  • Ajudar, mitjançant la participació en el Projecte Erasmus+, al creixement dels nostres alumnes, així com la seva motivació per aconseguir l’objectiu final d’obtenir la titulació en la qual estan matriculats.
  • Promoure el creixement dels nostres col·laboradors, coneixent les bones pràctiques que es desenvolupen en altres entorns d’aprenentatge.
  •  Facilitar la realització de pràctiques innovadores en educació i formació així com la seva transferència.
  • Fomentar la xarxa empresarial a nivell europeu afavorint projectes d’escola-empresa com entre empreses.
  • Aconseguir relacions duradores de col·laboració entre els organismes d’enviament acolliment.

La nostra estratègia com a Centre per a l’organització i implementació de projectes de cooperació internacional dins del programa Erasmus+

Centre d’Estudis Roca té com a objectiu inicial dur a terme una política d’internacionalització progressiva que inclourà exclusivament la consecució positiva de projectes de mobilitat d’alumnat i/o professorat com a participants dins del projecte Erasmus, no participant doncs en aquest punt.

Impacte esperat de la nostra participació al Programa Erasmus+: Modernització de la nostra Escola

La formació a l’estranger és una oportunitat única per als nostres estudiants i també per a la nostra pròpia institució. Això fa que aquest tipus d’estudis resulti més atractiu per a un sector més ampli de població i atorga cert prestigi a les institucions que les duen a terme. A més creiem en l’efecte positiu que suposaria participar al Programa Erasmus+ sobre el nombre d’estudiants que es matricularien en la nostra institució.

Els nostres estudiants són plenament conscients del fet que la formació a l’estranger és un complement de gran valor per als seus estudis, ja que els atorga la possibilitat de portar a la pràctica els coneixements teòrics que han adquirit durant l’estada al nostre centre i comprovar si s’ajusta a les necessitats d’un mercat diferent al local. També estan molt interessats a millorar les seves competències lingüístiques, la qual cosa és una conseqüència clarament rellevant de l’estada l’estranger. Aquestes consideracions no només estan dissenyades per cobrir les necessitats del nostre alumnat, sinó que un altre públic objectiu que, com a centre, ens agradaria potenciar, seria el del nostre professorat. Considerem que la mobilitat del professorat és també una peça clau en la millora del nivell actual de l’ensenyament, a causa que l’aprenentatge de nous processos i tècniques en altres països enriqueix i atorga noves perspectives al professor, les quals poden ser posades en pràctica posteriorment al nostre centre, millorant la metodologia actual. Podem afirmar al mateix temps que la mobilitat augmenta la qualitat dels continguts dels estudis d’educació superior, ja que aquests poden ser posats en pràctica en entorns amb necessitats reals. Per realitzar aquesta mobilitat s’estableix una col·laboració entre escola i empreses o institucions d’un país diferent de la Unió Europea, intercanviant per tant experiències diverses que resultaran positives sens dubte per a ambdues organitzacions. Considerem que la mobilitat ha de ser una prioritat per a les escoles de formació professional, i ho és sens dubte per a nosaltres, perquè la considerem part fonamental per al nostre futur. Estimem que aquelles escoles que la promoguin se situaran en una millor posició per millorar el seu ensenyament.

Tenim molt en compte, per tant, que la relació entre el nostre centre educatiu i les empreses estrangeres és molt important per al desenvolupament futur dels nostres estudiants i per a l’adaptació dels continguts que ensenyem als requisits que demanden avui dia les empreses dins de la Unió Europea.

Aplicacions

Clickedu i Moodle